Ekipaget

Ekipaget

söndag 3 juli 2016

3/7 Sammanfattning av helgen.


  • Campingen
Trångt, smala gator med stolpar som gör det besvärligt att komma in och ut med vagnarna. Hade vi inte varit fyra personer som putta och drog så hade vi inte fått ut vagnen från platsen.
Dyrt, 450kr/natt, för det priset borde dusch och varmvatten för disk ingå, men icke. För vår del så blev det 10kr per dusch och diska gjorde vi i vagnen för att slippa den extra avgiften.
Vattensjukt, dåligt fall och svackor på tomterna, även grusvägarna har svackor. Marken är dåligt dränerad så vattnet blir stående i många timmar efter det regnat.





  • Konserten

Förbandet var uselt, ett förband bör spela musik med samma stil som huvud artisterna, men så var det inte här.
Jill är bra, men lite mer av de äldre låtarna hade fått igång publiken.
Niklas spela nästan bara gamla låtar så alla i publiken var med.

  • Vädret

Kunde varit bättre.

3 kommentarer:

Jimmy sa...

Får säga att jag är något förvånad över omdömet på denna camping. Har inte besökt Mötesplats Borstahusen, tycker priset varit lite väl i överkant för mig. Men denna camping är väl i princip helt nyanlagd? Och med tanke på priset så hade jag förväntat mig mycket mer. Det är nog tur att vi inte åkt dit.
Besökte den gamla campingen 2011 gillade verkligen läget där, men det var väldigt trångt där också (hade räknat med att den nya skulle vara betydligt rymligare) och ganska slitet, vad jag kan minnas i alla fall. Har för mig att priset var betydligt lägre också, vi var i och för sig inte där under högsäsong.

Mvh Jimmy

Mats sa...

Vi bor ganska nära denna camping så vi har följt flytten steg för steg, då vi varit här och tittat ganska ofta. När den sen öppna så ville vi se hur det var att bo på den nya campingen. Vi blev förvånade över hur mycket brister vi hitta, i alla fall i våra ögon, andra kanske bortser från det vi tyckte är brister. Vi har i efterhand hört att de nu tagit bort avgiften för varmvattnet till disken. Som du skriver så är det absolut inget fel på läget.

Denna camping var en bidragande orsak till att vi skaffa mover.
(Det gör att dygns priset blir betydligt högre :-) )

Jimmy sa...

Jag vet inte hur långt campingen har flyttat. Men jag gillade att den gamla låg väldigt nära vattnet och i direkt anslutning till det lilla mysiga samhället.
Att behöva betala extra för varmvattnet till disken är ju att ta i till det yttersta. Så det kan man ju hoppas att de har slopat för gott.

Får se om vi gör något besök där i framtiden, lite nyfiken är man ju. Men har hängt upp mig på priset, är ju i princip samma som de rena resort anläggningarna. Men här verkar utbudet betydligt mindre och verkar hålla "lägre standard".
Tack för din recension och informationen :)